طراحی سالن رنگ‌رزی جدید کارخانه قالی سلیمان اصفهان

به درخواست کارخانه قالی سلیمان برای انتقال سالن رنگ رزی این کارخانه به یک سالن دیگر که در سال ۱۳۶۹ ساخته شده است. بررسی‌ها و طراحی‌های لازم برای آن انجام گرفت. سالن جدید با توجه به عرف طراحی‌ها که در سال ۶۹ معمول بوده است به صورت سقف و تیرهای پیش ساخته اجرا شده است و علاوه بر آن یک سوله ناپایدار نیز به قسمتی از آن اضافه شده است.

برای انتقال ادوات جدید به سالن مورد نظر مشکلاتی از قبیل: ناپایدار بودن سازه سالن، ناپایدار بودن سوله اضافه شده به آن، مشکلات فونداسیون سالن، عدم دست اندازی به سطح کف سالن، وجود دستگاه‌هایی در سالن که حرکت دادن آن‌ها امکان پذیر نبود، کوتاه بودن سقف جهت نصب جرثقیل‌ها، آزاد سازی‌های محدود و … وجود داشت. بنابراین برای احداث طبقه دوم جدید در سالن مورد نظر و نصب جرثقیل‌ها و دستگاه‌های مورد نظر، اقدامات زیر انجام گرفت.

مقاوم سازی فونداسیون ستون‌های موجود با حداقل تخریب کف سالن، مقاوم سازی تیر و ستون‌های سالن، پایدار کردن سالن، مقاوم سازی اتصالات، مقاوم سازی سازه سوله اضافه شده به سالن جهت اتصال جرثقیل‌های مورد نیاز، تصال جرثقیل‌ها به سازه سوله با دیتیل‌های خاص که مشکل کوتاهی سقف بر طرف شود، پایدار کردن سازه سوله، مقاوم سازی اتصالات سوله، احداث فونداسیون طبقه دوم بدون دست اندازی به کف سالن، طراحی طبقه دوم درون سالن و …

برای طراحی و مقاوم‌سازی این پروژه از روش هایی مثل ژاکت فلزی، الیاف اف آر پی، لمینت اف آر پی، کاشت بولت و آرماتور، نصب پلیت‌های فلزی و … استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *